Jesteś tu pierwszy raz i nie wiesz od czego zacząć? Kliknij Tutaj
wyciskarka JR Ultra 8000 S2
10 najpotężniejszych protokołów witaminowych
chlorek magnezu
witamina c

Komórki NK (natural killers) – wrogowie raka i wirusów


Jak to się dzieje, że ustrój się pozbywa wirusów? Otóż wirusy wszelkiego typu są zwalczane w naszym ustroju przez rodzaj białych krwinek, tzw. komórki NK (natural killers), które stanowią 5-15% limfocytów.

To właśnie ci “urodzeni zabójcy” uwalniają substancje chemiczne prowadzące do śmierci komórek zarażonych wirusem.

W taki właśnie sposób zapobiegają rozprzestrzenianiu się wirusa w naszym ustroju (kontrolują replikację wirusa).

Komórki NK chronią nas oprócz tego przed rozwojem nowotworów.

Poprzez działanie cytotoksyczne w przypadku nowotworów indukują apoptozę nieprawidłowych komórek i zapobiegają przerzutom do innych narządów.

Co robić gdy boimy się infekcji wirusowych lub raka?

(więcej…)

Dzień Kobiet 2021 w Akademii Witalności


 

Z okazji Dnia Kobiet przygotowałam dla Was rabat 30% na wszystkie produkty Akademii Witalności

Promocja trwa w dniach 5-8 marca 2021 r.

Zapraszam do skorzystania z okazji! 🙂

Kliknij w obrazek aby przejść do oferty.

 

Test na odwodnienie (a nawet trzy testy)


Test na odwodnienie, który wszyscy znają, to po prostu obserwacja koloru moczu: kolor jasny (słomkowy, żółty) oznacza dobre nawodnienie, podczas gdy kolor ciemniejszy oznacza odwodnienie.

Wiadomo też, że jeśli odczuwamy pragnienie, to już jesteśmy odwodnieni.

Jak jeszcze można sprawdzić czy jest się odwodnionym?

Są jeszcze dwie metody, może nieco mniej znane. A najlepsze w nich jest to, że żadna z nich nie wymaga nie tylko wizyty w aptece, ale nawet wizyty w toalecie. 😉

Te dwie metody to:

  • test skóry
  • test paznokcia

Te dwa testy pokazują nawodnienie na poziomie komórkowym. Bo nie wystarczy samo picie ośmiu szklanek wody dziennie!

Woda może przelecieć przez nas, mocz będzie miał jasny kolor,  ale to jeszcze nie znaczy, że zdołaliśmy nawodnić nasze komórki.

Dobrym probierzem jest właśnie nasza skóra i nasze paznokcie. W kilka sekund możemy poznać prawdę na temat naszego nawodnienia na poziomie komórkowym.

Zobaczmy zatem jak zrobić te proste testy. (więcej…)

Korzyści z chodzenia


Chodzenie ma zbyt wiele sprawdzonych i udowodnionych naukowo korzyści, aby ktokolwiek mógł z nich zrezygnować. Zazwyczaj gdy mówimy o aktywności fizycznej, to mamy przed oczami bieganie, tymczasem korzyści z chodzenia są nawet jeszcze większe niż z biegania!

To nic nie kosztuje, a wszystko, czego potrzebujesz, to zainwestowany czas (minimum 30 minut dziennie) i jakieś wygodne buty na początek.

Chodzenie dziarskim krokiem w połączeniu z dobrze zbilansowaną dietą czyni prawdziwe cuda!

Obniża ciśnienie krwi, poziom trójglicerydów i cukru we krwi, genialnie też przyspiesza metabolizm. To wszystko oznacza, że zmniejszone zostaje ryzyko chorób metabolicznych (np. cukrzyca).

Wykazano poza tym, że chodzenie zmniejsza ryzyko wystąpienia całej listy nowotworów, z których najbardziej godne uwagi są nowotwory układu pokarmowego (żołądka i jelit) a także rak piersi u kobiet.

Badacze wyliczyli też, że  już przy 2000 krokach dziennie ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia zmniejsza się o 10%. A choroby sercowo-naczyniowe to dzisiaj zabójca numer jeden w społeczeństwach krajów rozwiniętych.

Ludzie, którzy regularnie chodzą mają też mocniejsze kości, mięśnie i stawy – osteoporoza dotyka częściej osoby prowadzące siedzący tryb życia.

Jeśli cierpisz na bóle stawów, to nieruchawy tryb życia jest najgorszą rzeczą jaką możesz sobie w tym momencie zafundować! Chodzenie pomaga bowiem chronić stawy, nawilżając je i wzmacniając też mięśnie, które wspierają stawy. Chodzenie jest zalecane osobom z zapaleniem stawów w celu poprawy stanu funkcjonalnego.

Regularne chodzenie wzmacnia również mięśnie i poprawia łydki, mięśnie czworogłowe, ścięgna podkolanowe i pośladki.

Nie mówiąc o tym, że codzienne chodzenie naprawdę pomaga w długotrwałym utrzymaniu wagi.

A co z korzyściami dla naszej psychiki? (więcej…)

Infekcje i niedobory witamin


Niedobory witamin często pojmowane są jako przyczyna pojedynczych schorzeń.

Na przykład wszyscy wiedzą, że chorobą z niedoboru witaminy C jest szkorbut, a chorobą z niedoboru witaminy D jest krzywica.

Albo że z niedoboru żelaza można nabawić się anemii, a od niedoboru jodu powstaje wole tarczycowe.

Przy czym zwróćmy uwagę, że nie są znane choroby z powodu niedoboru leków.

Dlaczego? Bo nie istnieje coś takiego jak niedobór leku farmaceutycznego w ustroju (np. ból głowy nie powstał z powodu niedoboru ibuprofenu w organizmie).

Natomiast niedobór choćby jednej witaminy lub jednego składnika mineralnego może być przyczyną wielu różnych objawów chorobowych, ponieważ każda pojedyncza witamina i każdy pojedynczy składnik mineralny bierze udział w dziesiątkach czy setkach różnych reakcji biochemicznych.

Np. taki magnez – jest kofaktorem ok. 300 reakcji, choć popularnie może kojarzyć się co najwyżej z drganiem powieki.

A co z chorobami określanymi jako zakaźne?

Czy niedobory witamin i minerałów mogą mieć wpływ na to, że te choroby rozwiną się (lub nie) do postaci pełnoobjawowej lub że ich przebieg będzie ciężki albo wystąpią powikłania?

A jeśli tak, to jakich witamin? Jakich minerałów?

Pomocna (aczkolwiek uproszczona) ściągawka poniżej. (więcej…)

Pyszny przepis na Palak Aloo czyli ziemniaki ze szpinakiem po indyjsku


Chyba wszyscy kochamy ziemniaczki! A zimna pora roku jest doskonała na pyszne, ziemniaczane potrawy przyprawione rozgrzewającymi przyprawami.

Tak więc dzisiaj przepis na takie właśnie danie, wszyscy w domu bardzo je lubimy.

Ma jeszcze tę zaletę, że jak coś zostanie, to można zblendować używając jako pastę do pieczywa – smakuje wybornie również na zimno w tej właśnie formie.

Jest to indyjskie danie Palak Aloo (palak to w języku hindi szpinak, aloo – to ziemniaki).

Przepis  zdrowy, łatwy, sycący, przepyszny – prosto z Indii od Kuzyna Hindusa! ❤️

Główne składniki tej potrawy to ziemniaki oraz szpinak. Nie tylko w Polsce jak się okazuje kochamy ziemniaczki, bo w Indiach również.

Polska zajmuje godne ósme w świecie miejsce w uprawie ziemniaka, a Indie drugie (ale Indie mają powierzchnię jak cała Europa, więc nasze ósme miejsce jest super!).

Czy ziemniaki są zdrowe? (więcej…)

Szkolenie Master Class “Stres: jak sobie poradzić”


Bezpłatny webinar “Stres: jak sobie porazić” odbył się tydzień temu i wszyscy mówią, że było super! Uczestnicy byli bardzo zadowoleni, a to dla mnie najważniejsze.

Kto przegapił ten webinar, może nabyć nagranie naszego spotkania (wraz z PDF-em ze slajdami prezentacji) po tym linkiem: [KLIK] w cenie 59 zł (dostęp bezterminowy).

Dla chętnych przygotowałam też możliwość dodatkowego pogłębienia wiedzy.

Szkolenie Master Class

W poniedziałek 25 stycznia 2021 r. rozpoczyna się szkolenie Master Class “Stres: jak sobie poradzić”.

Planowane są 3 bloki wykładów, udostępniane będą one na platformie szkoleniowej sukcesywnie, po jednym w każdym tygodniu oraz dodatkowo dostaniecie zeszyty ćwiczeń.

Szkolenie zakończymy sesją pytań i odpowiedzi w formie webinaru (spotkanie będzie też oczywiście nagrane i udostępnione na platformie szkoleniowej).

PROGRAM SZKOLENIA:

  • Odporność na 3 rodzaje stresu
  • Dieta, zioła i adaptogeny
  • Suplementacja
  • Tonus nerwu błędnego
  • Praca z ciałem
  • Mózg odporny na stres
  • Stres i tarczyca
  • Stres i trzustka
  • Stres i serce i układ krążenia
  • Stres i nadnercza
  • Stres i mózg
  • Stres i odporność
  • Stres i nadwaga/otyłość

Będę mówić między innymi o metodach opartych na teorii poliwagalnej oraz EMDR (Eye movement desensitization and reprocessing). Wiele z tych ćwiczeń można wykonywać samodzielnie (a niektóre z terapeutą, powiem które).

Są one bardzo skuteczne w aktywacji parasympatycznego (przywspółczulnego) układu nerwowego, ze szczególnym uwzględnieniem brzusznego toru nerwu błędnego (ale i innych nerwów czaszkowych).

Dla kogo jest to szkolenie?

Dysfunkcja parasympatycznego układu nerwowego może objawić się jako szereg dolegliwości i chorób. Czy coś brzmi znajomo z listy poniżej?

Chroniczne napięcie

  • Napięte mięśnie twarzy lub gałek ocznych
  • Ból karku, szyi, mięśni barków
  • Bóle głowy, migreny
  • Bóle pleców
  • Zaciśnięte zęby
  • Zgrzytanie zębami w nocy
  • Zimne dłonie i stopy
  • Wzmożona potliwość
  • Napięcie po wysiłku fizycznym
  • Nerwowość i drażliwość
  • Zawroty głowy
  • Ściskanie w gardle

Problemy emocjonalne

  • Gniew, irytacja
  • Uczucie przygnębienia lub beznadziei, frustracja
  • Brak energii, uczucie ciężkości
  • Skłonność do płaczu
  • Ogólny lęk, strach
  • Zaburzenia snu, koszmary nocne
  • Ciągły niepokój, nadmierne zamartwianie się
  • Trudności z pamięcią i koncentracją
  • Trudności z podejmowaniem decyzji

Problemy z sercem i płucami

  • Astma
  • Bóle w klatce piersiowej
  • Hiperwentylacja
  • Nadciśnienie
  • Zaburzenia rytmu serca

Dysfunkcje organów wewnętrznych

  • Zaburzenia trawienia – biegunki, zaparcia
  • Problemy z żołądkiem
  • Nadkwasota, wrzody, zgaga, refluks
  • Podrażnienie jelita grubego
  • Utrata apetytu lub objadanie się

Problemy z układem odpornościowym

  • Alergie
  • Nietolerancje pokarmowe
  • Częste infekcje i przeziębienia

Problemy behawioralne

  • Częste wypadki lub kontuzje
  • Zwiększone spożycie alkoholu lub palenie tytoniu
  • Nadmierne zażywanie leków – na receptę lub bez
  • Autyzm, ADHD, zespół Aspergera

Relacje interpersonalne

  • Nadmierny lub nieuzasadniony brak zaufania
  • Trudności w dochodzeniu do porozumienia
  • Brak zainteresowania seksem

Inne problemy

  • Nadmierne bóle menstruacyjne
  • Problemy ze skórą

U podstaw wszystkich tych problemów leży najczęściej jedna fizjologiczna przyczyna: aktywność części grzbietowej nerwu błędnego lub pnia współczulnego.

Tymczasem procesy uzdrawiania i regeneracji nasz organizm włącza tylko i wyłącznie wtedy, gdy układ nerwowy współczulny jest wyłączony, a aktywny jest układ nerwowy przywspółczulny (szczególnie brzuszna część nerwu błędnego).

Na szkoleniu dowiesz się jak to zrobić. Podczas szkolenia omówię metody, sposoby, ćwiczenia, a także przydatne suplementy i adaptogeny.

Ćwiczenia są bardzo proste i nie zajmują dużo czasu. Większość z nich mogą robić także dzieci. Mają naukowo udowodnioną skuteczność.

Przygotowałam dla uczestników szkolenia dwa zeszyty ćwiczeń pomocnych w redukcji stresu. Podam   również listę polecanych lektur i szkoleń dodatkowych dla osób chętnych – jeśli ktoś chce poszerzyć swoją wiedzę.

Po co to wiedzieć i po co to robić?

(więcej…)

Stres: jak sobie poradzić? [bezpłatny webinar]


Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami chciałabym dzisiaj zaprosić wszystkich czytelników na bezpłatny webinar “Stres: jak sobie poradzić?”.

Z listów od Was wiem, że to jest teraz temat, na który chcecie wiedzieć jak najwięcej w tych niespokojnych i dziwnych czasach.

Webinar odbędzie się w czwartek, 14 stycznia 2021 r. o godzinie 19.00.
Spotkanie potrwa ok. 1,5 godziny.

Powtórka webinaru będzie dostępna do obejrzenia bezpłatnie od piątku do niedzieli (48 godzin) tylko dla osób zapisanych na webinar.

Czy cierpisz na którekolwiek z poniższych?

  • Napięte ramiona i mięśnie karku?
  • Poranna i/lub popołudniowa silna potrzeba kofeiny
  • Codzienna chęć na słodkie lub słone przekąski?
  • Częste bóle głowy, które nasilają się wraz z upływem dnia?
  • Częste infekcje, opryszczki?
  • Czy codziennie czujesz przemęczenie lub smutek?
  • Masz problemy z utrzymaniem prawidłowej masy ciała?
  • Masz suchą skórę, łamliwe paznokcie i/lub wypadają Ci włosy?
  • Czy masz problemy ze spaniem, z  trawieniem lub problemy hormonalne?
  • Masz problemy z nadpotliwością?
  • Czy jesteś wrażliwy/a na światło lub dźwięk?

Jeśli odpowiedziałeś/aś TAK na któreś z powyższych, to bądź KONIECZNIE na tym webinarze i powiadom znajomych, niech też przyjdą! 🔥

Jeśli nawet nie będziesz w stanie pojawić się na żywo w czwartek, to zapisz się tak czy inaczej, bo tylko wtedy będę mogła przesłać Ci po webinarze link do obejrzenia powtórki, a także dodatkową niespodziankę. 🙂

Zobacz o czym będę mówić i zapisz się na webinar klikając w link poniżej:

<<< ZAPISUJĘ SIĘ NA WEBINAR! >>>

Pozdrawiam was serdecznie i do zobaczenia w czwartek! ❤️

Życzenia i plany na przyszły rok


Kochani Czytelnicy!

Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia składam wszystkim najserdeczniejsze życzenia.

Życzę Wam kochani przede wszystkim zdrowia (przewlekłego oczywiście!), niepowtarzalnej rodzinnej atmosfery, cudnej choinki pachnącej lasem, obfitości wszelkich Łask Bożych w nadchodzącym Nowym Roku 2021 oraz spełnienia marzeń.

A marzenia teraz mamy jak myślę wszyscy takie same: spokoju, radości, wolności i ponad wszystko – wzajemnej miłości i zrozumienia.

 

A co się będzie działo w Akademii Witalności w przyszłym roku?

📌 W przyszłym roku planuję dla moich czytelników cykl webinarów (bezpłatnych – wstęp wolny) oraz szkoleń typu Masterclass (płatnych – dla zaawansowanych).

Tematyka tych spotkań online będzie ustalana z uwzględnieniem preferencji czytelników, a terminy  ogłaszane na blogu oraz na Facebooku.

Jeśli ktoś jest zapisany na mój newsletter, to dowie się o moich webinarach w pierwszej kolejności. Jeśli zaś ktoś nie jest jeszcze do mojego newslettera zapisany, to zachęcam do zapisania się poniżej, aby być zawsze na bieżąco i przy okazji odebrać darmowego e-booka. 🙂


Pierwsze spotkanie będzie już w styczniu, na temat stresu i sposobów radzenia sobie z nim. Z listów od Was wiem, że to najbardziej pilna sprawa i chcecie na ten temat wiedzieć jak najwięcej w tych niespokojnych i dziwnych czasach.

📌 Pojawią się ponadto w ciągu roku kolejne wydania papierowe moich książek, dostępnych dotychczas tylko w formie elektronicznej.

📌 Blog oczywiście też będzie istniał dalej – w formule “slow blogging” – jeden lub dwa wpisy w miesiącu, na więcej raczej nie starczy mi czasu.

📌 Nadal będę też udzielać indywidualnych konsultacji w zakresie naturoterapii, proszę chętne osoby o zgłaszanie zapotrzebowania z wyprzedzeniem (na grudzień nie mam już wolnych miejsc, aktualnie przyjmuję zgłoszenia na konsultacje styczniowe). Kontakt do mnie znajduje się tutaj: https://akademiawitalnosci.pl/kontakt/

Jeszcze raz wszystkiego dobrego dla Was i dla Waszych bliskich! ❤️