Chlorek magnezu sześciowodny po prostu trzeba mieć w domu i już! Większości z nas notorycznie brakuje magnezu. Wpływ na jego ilość w ustroju ma bowiem nie tylko dieta, ale i stres. A w codziennej zabieganej rzeczywistości trudno jest żyć całkowicie bezstresowo. 😉

Jak są objawy niedoboru magnezu? Wbrew pozorom to nie jedynie słynne już drganie powieki.

Brak odpowiedniej ilości magnezu w ustroju może przejawiać się w rozmaity sposób, bo też i ten pierwiastek bierze udział w ponad 300 przemianach biochemicznych (ostatnio coraz częściej mówi się już nawet o 700-800).

Dlatego gdy go zabraknie możemy mieć do czynienia z różnego typu symptomami.

Jeśli chcesz poznać najczęściej występujące objawy braku magnezu przeczytaj koniecznie ten artykuł.

Jak uzupełnić magnez w organizmie?

Można magnez uzupełnić doustnie lub transdermalne, przez skórę (dostarczanie jonów  magnezu zachodzi wtedy bezstratnie, z pominięciem układu pokarmowego).

Wielu naturoterapeutów zaleca jednoczesne stosowanie obydwu metod, co przyspiesza uzupełnienie niedoboru magnezu

Wpływem substancji dostarczanych przez skórę na nasze samopoczucie  i zdrowie zajmuje się odrębna dziedzina nauki: balneologia (jedna z najstarszych dziedzin medycyny).

Na metodzie wchłaniania się przez skórę oparte są też niektóre farmaceutyki, np. plastry antynikotynowe czy antykoncepcyjne.

Pamiętajmy, że naszym największym organem jest skóra.

Cokolwiek ma z nią kontakt znaleźć się może w krwiobiegu już w kilkanaście minut po aplikacji.

I dotyczy to również wszelkich kosmetyków, więc jeśli ciągle jeszcze używasz konwencjonalnych kosmetyków do pielęgnacji skóry twarzy i ciała, to koniecznie sprawdź skład.

Bo nie tylko te marketingowo uwypuklane “substancje aktywne” jakimi epatuje reklama kosmetyku, ale również substancje potencjalnie szkodliwe mogą znaleźć się w ciągu minut w Twoim ustroju.

Kąpiele z dodatkiem soli magnezowych stosowane są już tradycyjnie od wieków jako skuteczny środek na relaksację i regenerację, poprawę stanu wielu narządów oraz ogólne wzmocnienie organizmu.

Można z chlorku magnezu wykonać także oliwkę magnezową, która jest bardzo skutecznym i nietoksycznym dezodorantem.

Chlorek magnezu można też używać do moczenia nóg.

Moczenie nóg w chlorku magnezu bardzo skutecznie zapobiega powstawaniu przykrych zapachów oraz nadpotliwości.

Jak stosować kąpiele magnezowe oraz  jak zrobić oliwkę magnezową opisałam w tym artykule – przeczytaj koniecznie.

Jeśli masz problemy z tarczycą polecam zamiast chlorku magnezu stosować siarczan magnezu (sól Epsom) lub chlorek naprzemiennie z siarczanem. Chodzi o to, że w przypadku dolegliwości tarczycy  wskazane jest unikanie dostarczania nadmiaru dodatkowych jonów takich pierwiastków z grupy halogenów jak chlor, brom i fluor.

W takich przypadkach lepiej zdecydować się na związek (sól) magnezu z siarką a nie z chlorem, choć jego biodostępność jest nieznacznie niższa niż w przypadku chlorku magnezu, ale za to bezpieczniejsza dla zdrowia osób mających z tarczycą problemy.

Sól Epsom czyli siarczan magnezu podobnie jak chlorek znakomicie nadaje się zarówno do kąpieli jak i do wykonania oliwki magnezowej, jak też i świetnie wpływa na włosy, skórę i paznokcie ponieważ zawiera siarkę. Jedynym mankamentem oliwki wykonanej z siarczanu jest to, że może brudzić.

Chlorek magnezu sześciowodny o czystości farmaceutycznej daje nam gwarancję bardzo wysokiej jakości i czystości – także mikrobiologicznej.

Chlorek magnezu jaki kupujesz ma następujące cechy:

Nazwa: chlorek magnezu sześciowodny

Wzór sumaryczny: MgCl2 x 6H2O

Numer CAS: 7791-18-6

Numer WE: 232-094-6

Gatunek: farmaceutyczny

 

chlorek magnezu sześciowodny

W razie pytań lub wątpliwości piszcie do mnie na adres:

kontakt[małpa]akademiawitalnosci.pl