Co robić gdy nagle zachce nam się dogodzić podniebieniu albo mają niespodziewanie przyjść goście? Zrobić migiem szybkie ciasto. Najlepiej czekoladowe, bo to wszyscy lubią. Dzisiaj przepis na takie właśnie szybkie ciasto czekoladowe Brownie bez pieczenia. 

Oczywiście oparte na zdrowych składnikach, bez mąki, cukru, jaj i mleka.

Niemożliwe? Jak najbardziej możliwe. Oto przepis na boskie brownie, mocno czekoladowe.

Witariańskie, czyli bez pieczenia.

Składniki:

– szklanka orzechów włoskich lub orzechów pekan
– szklanka daktyli bez pestek
– 5 łyżek ciemnego kakao
– 4 łyżki wiórków kokosowych
– 2 łyżki miodu
– szczypta lub dwie soli morskiej lub himalajskiej (podbija słodycz)

Wykonanie:

1. Wrzucamy do miksera szklankę orzechów włoskich lub orzechów pekan. Pekany są co prawda droższe, ale wyjątkowo delikatne w smaku, dlatego jeśli tylko macie dostęp to polecam właśnie pekany, bo ciasto wychodzi smaczniejsze i bardziej wytworne smakowo.

2. Pulsacyjnie mielimy w mikserze orzechy na dosyć drobne kawałki. Należy przy tym uważać, by nie zrobiła nam się całkiem mąka orzechowa.

3. Następnie dorzucamy szklankę daktyli bez pestek (najlepiej organicznych) i ponownie włączamy mikser aż daktyle się zmiksują z orzechami.

4. Do tej mikstury dodajemy 5 łyżek ciemnego kakao w proszku, 4 łyżki wiórków kokosowych, 2 łyżki miodu i szczyptę lub dwie soli morskiej lub himalajskiej. Miksujemy jeszcze raz wszystko, mikstura nie powinna jednak być całkiem gładką masą.

 

brownie

5. Przekładamy całość do foremki i ugniatamy dobrze rękoma. Wstawiamy na godzinę do zamrażalnika (lub na kilka godzin do lodówki). Dobrze schłodzone brownie będzie lepiej się kroić i nie będzie się kruszyć.

Pycha! Naprawdę spróbujcie – nie będziecie żałować. 🙂

Takie czekoladowe brownie bez pieczenia smakuje wszystkim, jest zdrowe i nie ma cukru, mąki ani jajek czy mleka. Nie jest za słodkie.

Można zapakować kawałki ciasta do szklanego pojemnika i zabrać ze sobą do pracy na drugie śniadanie lub na majówkę.

——————————————————

Potrzebujesz więcej zdrowych inspiracji kulinarnych?

Na prośbę czytelników – oto zbiór moich ulubionych zdrowych przepisów, sprawdzonych przeze mnie i stosowanych w moim codziennym żywieniu (soki, szejki, sałatki, zupy, warzywne dania na ciepło, desery bez cukru, lody, sosy i dressingi itd.) wraz z małymi sekretami mojej kuchni.

Moje zdrowe przepisy nie zawierają białej mąki, białego cukru, nadmiaru soli i nadmiernej ilości dodanego tłuszczu i cukrów prostych tam gdzie to zbyteczne. Nie zawierają mleka krowiego ani pszenicy (tam gdzie to możliwe stosuję ziarna bezglutenowe lub niskoglutenowe). Potrawy nadają się dla całej rodziny, w tym również dla dzieci w wieku szkolnym. Oparte są  w dużej mierze na filozofii nutritariańskiej (czerpania maksimum korzyści zdrowotnych z każdej spożywanej kalorii).

Ponieważ sama jestem mamą pracującą i nie mam czasu na długie przebywanie w kuchni, wszystkie moje przepisy kulinarne są niezmiernie szybkie i łatwe do wykonania, czas wykonania (czasowego osobistego zaangażowania w kuchenne prace) większości z nich nie przekracza kwadransa.

Opracowanie „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej” w formie e-booka (książki elektronicznej) zawiera 99 przepisów podzielonych na 10 rozdziałów.

Oto co się w nich znajduje:

– Moja spiżarnia

– Śniadania

– Sałatki

– Zupy

– Dania na ciepło

– Sosy i dressingi

– Dodatki i przekąski

– Świeżo wyciskane soki

– Koktajle (smoothies)

– Desery i lody

 Smacznego!  🙂

Cena opracowania to 19,90 zł.

dotpay

Jak zapłacić za opracowanie? Można zrobić to na 4 sposoby:

1. Zamówienia na e-booka można składać klikając tutaj [klik] – po włożeniu produktu do koszyka dostępne formy płatności to przelew bankowy lub płatność online (kartą, przelewem elektronicznym) albo za pobraniem (płatne przy odbiorze) jeśli wraz z e-bookiem nabywasz również produkty fizyczne.

2. NAJSZYBCIEJ: Zapłać szybko i bez wypełniania długich formularzy online poprzez bezpieczną platformę płatniczą Dotpay – szybkim przelewem elektronicznym lub kartą płatniczą klikając tutaj (wpisz proszę w okienku ID sprzedawcy 33105, wpisz kwotę 19,90 zł oraz opis transakcji „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej”, plik z materiałami zostanie wysłany na adres e-mail wpisany przez Ciebie podczas dokonywania płatności. Dostęp do pliku zostanie wysłany na Twój adres e-mail w ciągu 24 godzin po zaksięgowaniu wpłaty.

3. ALBO: Zapłać klasycznym przelewem na konto autorki: Marlena Bhandari

50102055581111151408300033 wpisując w tytule przelewu nazwę pliku „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej” oraz (koniecznie!) Twój adres mailowy na jaki mam Ci wysłać plik. Dostęp do pliku zostanie wysłany na Twój adres e-mail w ciągu 24 godzin po zaksięgowaniu wpłaty.

4. ALBO: Zapłać PayPalem, wysyłając należność ze swojego konta PayPal na adres mailowy kontakt[małpa]AkademiaWitalnosci.pl, kwota transakcji 19,90 zł,  opis transakcji „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej”.

Opracowanie niniejsze w formie pliku elektronicznego (e-booka) w formacie PDF zostanie wysłane na Twój adres mailowy. Jeśli chcesz możesz wydrukować treść pliku na swojej drukarce – bowiem plik elektroniczny nie jest wysyłany w formie papierowej.

Ważne! Jeśli masz adres e-mail w domenie yahoo, to podaj proszę adres do wysyłki pliku w jakiejkolwiek innej domenie, ponieważ yahoo nie dostarcza wiadomości z załącznikami i wracają one do mnie z powrotem jako niedostarczone!